Skräddarsydda och
avancerade livsmedelsmärkningar

Skräddarsydda och
avancerade livsmedelsmärkningar

Skräddarsydda och
avancerade livsmedelsmärkningar

Vill du skapa dina egna anpassade hälsoindikatorer eller hållbarhetsmått? Vi kan skräddarsy lösningar för att passa er specifika strategi och fokus.

Vill du skapa dina egna anpassade hälsoindikatorer eller hållbarhetsmått? Vi kan skräddarsy lösningar för att passa er specifika strategi och fokus.

Vill du skapa dina egna anpassade hälsoindikatorer eller hållbarhetsmått? Vi kan skräddarsy lösningar för att passa er specifika strategi och fokus.

Anpassningsbara lösningar som verktyg för att stärka hela er organisation

Varje företag har olika mål och målsättningar när det gäller hälsa och hållbarhet, som en del av deras CSR-strategier.  

FoodFacts hjälper dig att spåra dina specifika mål genom att göra det möjligt att utveckla helt skräddarsydda indikatorer och poängsystem som är i linje med din strategi.

Detta är vad vi kallar anpassad intelligent data.

Genom att poängsätta produkter baserat på din egen strategi ger du handlingsbara verktyg till din organisation och ger styrka åt alla för att driva förändring. Vare sig det är en produktchef som utvecklar en ny produkt, en köpare som väljer det bästa av två alternativ eller en e-handelsstrateg som påverkar konsumenter att göra bättre val.

Kolla in hur Coop Sverige använde unik poängsättning för sin hållbarhetsdeklaration (Coops hållbarhetsdeklaration).

Varje företag har olika mål och målsättningar när det handlar om hälsa och hållbarhet som en del av deras CSR-strategi.

FoodFacts hjälper dig att spåra dina specifika mål genom att möjliggöra utvecklingen av fullt skräddarsydda indikatorer och poängsystem som är anpassade till din strategi.

Detta är vad vi kallar anpassad intelligent data.

Genom att poängsätta produkter baserat på din egen strategi ger du verktyg till din organisation och ger alla möjlighet att driva förändring. det en produktchef som utvecklar en ny produkt, en köpare som väljer det bästa av två alternativ eller en e-handelsstrateg som påverkar konsumenterna att göra bättre val.

Kolla in hur Coop Sverige använde unika poängsystem för sin Hållbarhetsdeklaration (Coops hållbarhetsdeklaration).

Varje företag har olika mål och syften när det kommer till hälsa och hållbarhet, som en del av deras CSR-strategier. 

FoodFacts hjälper dig att följa dina specifika mål, genom att göra det möjligt att utveckla helt skräddarsydda indikatorer och poängsystem som är anpassade efter din strategi.

Detta är vad vi kallar skräddarsydd intelligent data.

Genom att poängsätta produkter baserat på din egen strategi, ger du handlingsbara verktyg till din organisation och stärker alla att driva förändring. Oavsett om det är en produktchef som utvecklar en ny produkt, en inköpare som väljer det bästa av två alternativ eller en e-handelsstrateg som knuffar konsumenter mot bättre val.

Kolla in hur Coop Sverige använder unik poängsättning för sin Hållbarhetsdeklaration (Coops hållbarhetsdeklaration).

Berikad data

Vi förstår att data kan vara komplex och ostrukturerad. För att göra livsmedelsdata intelligent och enkel att använda och komma åt, strukturerar och berikar vi branschdata genom att lägga till lager av data baserat på din organisations krav. Läs mer om vår metod för data och AI-förbättrade algoritmer här.

Partnerportal

Vi automatiserar många beräkningar baserade på bästa uppskattningar och vetenskapliga hypoteser. Men vi tror att producenter själva också borde kunna lägga in data.

Vår befintliga portal underlättar delning av data där leverantörer, producenter, varumärken eller till och med bönder kan dela ytterligare information och berika produktdata ännu mer.

När återförsäljare och livsmedelsproducenter ansluter till FoodFacts-portalen får de tillgång till avancerad analys, jämförelser och handlingsbara insikter om hur de kan förbättra sina produkter.

Denna samarbetsväg riktar sig mot en hög kvalitet av samlad data och underlättar informerade beslutsfattanden.

Förstå era behov

Ett typiskt process skulle börja med två viktiga workshops: en teknisk "datakartläggning" workshop för att förstå dina datakällor och nuvarande plattformar, och en "målkartläggning" workshop för att utforska hur intelligent data kan hjälpa ditt företag.

Efter dessa workshops skulle vi presentera en anpassad lösning för att konstruera din alldeles egna "intelligenta livsmedelsdata-plattform", som kan sömlöst integreras i dina befintliga system eller hostat inom vår molnbaserade lösning.

Håll dig uppdaterad

Registrera dig för vårt nyhetsbrev för att hålla dig uppdaterad med det senaste eller anslut till oss på LinkedIn.

FoodFacts Sverige AB

Norrsken House

Birger Jarlsgatan 57C

113 56 Stockholm

Org. nr.559054-2295

Copyright © FoodFacts 2023

Håll dig uppdaterad

Registrera dig för vårt nyhetsbrev för att hålla dig uppdaterad med det senaste eller anslut till oss på LinkedIn.

FoodFacts Sverige AB

Norrsken House

Birger Jarlsgatan 57C

113 56 Stockholm

Org. nr.559054-2295

Copyright © FoodFacts 2023